Jak dobrać rower - BAD BIKE

Idź do spisu treści

Menu główne:

Jak dobrać rower

 




Twoje zakupy


Wystawiamy faktury VAT

Nie mamy czegoś?
Napisz do nas, sprubójemy to dla Ciebie sprowadzić


Przyjdź do sklepu, negocjuj ceny


godziny otwarcia
pn 13-18
wt-pt 10-18
sob 10-13


kontakt
sklep@badbike.pl
695 911 430


adres sklepu
Chodzież
Ul. Zwycięstwa 8

N 52° 59' 41.83"
E 16° 55' 15.11"


współpracujemy z













 
 

Jak kupować rower?

1. Myśląc o nabyciu roweru musisz na wstępie zastanowić się gdzie i jak będziesz na nim jeździć oraz jak często i jak wiele czasu będziesz na nim spędzać.
2.
Wielkość ramy ma kluczowy wpływ na komfort jazdy. Aby jazda na rowerze była wygodna a wysiłek wkładany w poruszanie pedałów przynosił oczekiwane efekty musisz siedzieć w prawidłowej pozycji. Odległości miedzy kierownicą, siodełkiem a podłożem muszą być idealnie dopasowane do Twojego wzrostu i typu roweru (jazd), który determinuje ułożenie ciała.

1. wybierz swój typ roweru

chcę jeździć...

rowerem do pracy, na zakupy; zależy mi na wygodzie i komforcie

rekreacyjnie - i po szosie i po lasach

po trudnym terenie, wertepach leśnych, polnych drogach, piasku i błocie

na długie wycieczki, nawet kilkunastodniowe

tylko i wyłącznie po szosie

wyczynowo, skakać po murkach, poręczach, rampach

idealnym rowerem dla Ciebie jest rower...

miejski

cross

MTB

trekking

szosa

BMX

Typy rowerów

Rower miejski

Rowery miejskie jak sama nazwa wskazuje przeznaczone do podróży po zatłoczonych miejskich ścieżkach, aczkolwiek zastosowanie ich nie ogranicza się tylko do miasta - bez problemów rowery te spełniają oczekiwania podczas wycieczek po utwardzonych nawierzchniach szutrowych np. w lesie. Tradycyjny rower miejski, tzw. holender, zbudowany jest najczęściej na kołach 28-calowych (choć spotyka się również rowery z kołami 26- i 27-calowymi), posiada giętą, szeroką kierownicę, krótką ramę i szerokie siodełko umożliwiające jazdę w pozycji wyprostowanej. Posiada on też zwykle lampki zasilane z dynamo, komplet błotników, osłonę na łańcuch, nóżkę, bagażnik tylny, czasem osłonę tylnego koła czy koszyk. Typowy rower miejski nie jest lekki. Jego przeciętna masa to około 20 kg (zazwyczaj od 16 do 25 kg). Ogromną zaletą rowerów typu CITY to łatwa obsługa, a także brak konieczności częstych przeglądów. Szeroki asortyment z grupy CITY stanowią rowery wyposażone w piasty wielobiegowe (3 albo 8-biegów). Rowery te cechują się łatwą obsługą oraz dużą trwałością.

Cross

To kompromis pomiędzy rowerem szosowym i rowerem górskim. Gwarantuje użytkownikowi bardziej komfortową, wyprostowaną pozycję. Rower jest wyposażony w większe, 28-calowe koła z węższymi oponami o niższym oporze toczenia, co pozwala na szybszą jazdę po drodze asfaltowej. Natomiast niejednorodny wzór bieżnika zapewnia dobrą przyczepność w lekkim terenie. W rowerach crossowych jest niemal standardem stosowanie amortyzowanego widelca przedniego z niższym skokiem (60-75 mm), co jednak zapewnia użytkownikowi wystarczający komfort w pokonywaniu lekkich nierówności terenu. Doskonałe dla roweru crossowego są drogi asfaltowe, ścieżki rowerowe, ścieżki leśne i utwardzone drogi polne.  Rower typu cross jest idealnym partnerem do weekendowych wycieczek, jak i codziennej jazdy.

MTB (rower górski)

Rower górski zaprojektowany z myślą o tych, którzy jeżdżą w trudnym terenie, pokonując wzniesienia i strome zjazdy. Doskonale się spisują w terenie - na wertepach, leśnych i polnych drogach i bezdrożach, w piasku i w błocie. „Góral” ma koła o średnicy 26 cali, zazwyczaj grube opony o szerokości powyżej 1,75 cala z wyraźnym bieżnikiem. Tego typu rower, zależnie od zastosowanego osprzętu, ma 21, 24 lub 27 przełożeń, które umożliwiają jazdę z różną prędkością i w różnych warunkach. W rowerach górskich wyróżnia się hardtaile (tłum. sztywny tył) przeznaczone do cross country, czyli do typowej jazdy górskiej. Mogą być wyposażone w przedni amortyzator lub sztywny widelec (dość rzadko spotykane rozwiązanie, a szkoda). Drugi typ to fullsuspensiony, mające pełną amortyzację przedniego i tylnego koła. Tzw. fule mogą być stosowane także do freeride’u, czyli ostrej jazdy z dużą ilością skoków. W takim przypadku rower ma zazwyczaj amortyzatory o dużym skoku oraz szeroką kierownicę. Specjalistyczną grupą w fulach są rowery zjazdowe – do downhillu. Mają one tylko tylną przerzutkę i tylko jeden tryb z przodu, duży skok amortyzatorów (od 150 do 210 mm), bardzo szerokie i wytrzymałe opony 2.5-calowe oraz duży ciężar, często powyżej 20 kg (masa pomaga, gdyż jest to sport grawitacyjny).

Trekking

Rower do uprawiania zaawansowanej turystyki rowerowej, polegającej na przemierzaniu długich, często wielodniowych tras, zarówno po drogach asfaltowych jak i drogach o nawierzchni nieutwardzonej. Pozycja rowerzysty jest tu w miarę komfortowa i wyprostowana, co sprzyja długim wojażom bez nadmiernego zmęczenia mięśni pleców i nadgarstków. Rowery trekkingowe buduje się zazwyczaj na kołach 28-calowych, choć znane są też odmiany na kołach 26-calowych, bardziej zbliżone do roweru górskiego. Rowery trekkingowe mają zazwyczaj bogate wyposażenie (lampki na dynamo, błotniki, bagażniki i sakwy), pośrednie między rowerem szosowym a rowerem górskim ogumienie i ramę umożliwiające jazdę w bardziej wyprostowanej pozycji niż w rowerach wyścigowych. Rowery trekkingowe wyposaża się zwykle w osprzęt dobrej jakości, ale większe znaczenie ma tu trwałość i niezawodność niż niska masa i duża liczba przełożeń. Ważną cechą (której często nie posiadają rowery szosowe i górskie) jest możliwość zamontowania bagażników i sakw, zarówno z przodu jak i z tyłu. Rower trekkingowy z pełnym wyposażeniem jest zazwyczaj dość ciężki. Jego masa (razem z zawartością sakw) często dochodzi do 30-35.

Szosa

Jeśli potrzebujesz roweru do jazdy tylko po gładkich asfaltach, lubisz czuć prędkość i jesteś dla niej gotów zrezygnować z komfortu, to znaczy, że kolażówka jest stworzona dla Ciebie. Rower szosowy to sportowy rower, dostosowywany przede wszystkim do warunków drogi twardej. Aby umożliwić osiąganie wysokich prędkości, rower zaprojektowano w ten sposób, aby stawiał jak najniższe opory powietrza i opory toczenia. W tym celu obniżono pozycję (podczas dłuższej jazdy bywa niewygodnie), zastosowano bardzo lekkie koła z cieniutkimi oponami oraz obniżono wagę. Rowery zawodowych kolarzy ważą 7 kg. Osiąga się to poprzez stosowanie ultralekkich i ultrawytrzymałych materiałów jak karbon, duraluminium, tytan, włókna aramidowe, oraz poprzez stosowanie jak najmniejszych ilości tych materiałów. Dalsze obniżanie masy ograniczają przepisy UCI. Kolażówka ma duże koła 28 calowe, z bardzo wąskimi, gładkimi oponami, które mają małe opory toczenia. Charakterystyczną cechą szosówki jest wygięta kierownica (tzw. baranek) umożliwiający zajęcie pochylonej (aerodynamicznej) pozycji.

BMX

BMX-y to rowery wyczynowe,  głównie do jazdy po specjalnie do tego przygotowanych konstrukcjach (rampy, skrzynie, raile). Są niskie, mają 20-calowe koła, są "gołe" (pozbawione przerzutek) a na przedłużeniu piasty mają sztyce umożliwiające wykonywanie ewolucji. Jednym z podstawowych elementów, w które wyposażone są BMX-y to rotor, umożliwiający wielokrotne obracanie kierownicy bez plątania się linek hamulcowych. Drugi to tzw. pegi, czyli rurki umieszczone przy osiach kół, umożliwiające wykonywanie rozmaitych trików.
Rodzaje BMX-ów:
• street, czyli jazda w mieście, wskakiwanie na murki, poręcze itp.,
• vert, czyli skakanie na pionowych rampach.
• flatland, czyli ewolucje wykonywane na płaskim terenie, podobnie jak niegdyś freestyle w skateboardingu,
• park, czyli jazda w specjalnie zaprojektowanych parkach (zwanych też skateparkami)
• dirt, czyli najczęściej używane określenie skoków na specjalnie zaprojektowanych do tych celów torach.

2. dobierz rozmiar ramy

Dobór ramy bardzo istotnie wpływa na jakość jazdy. Dlatego tak ważne jest, aby kupić rower najlepiej dopasowany do siebie. Warto korzystać z obliczeń i tabel. Najbardziej znana metoda doboru ramy przebiega następująco:
1. Stoimy oparci o ścianę (najlepiej boso).
2. Odmierzamy jaka jest odległość między naszym kroczem a podłogą.
3.
Znając swój wzrost oraz długość nogi sprawdzamy jaki pownniśmy mieć rozmiar ramy w poniższej tabeli.

Składamy swój rower

Chcesz złożyć swój rower? Koniecznie zajrzyj na tą stronę!  -> http://www.fixiestudio.com/ Pomoże Ci ona zobaczyć jaki efekt osiagniesz dobierając części rowerowe takiego a nie innego koloru. Przykład na zdjęciu obok...

 

Jak dobrać rower?
Planujesz kupić rower?
Koniecznie przeczytaj
i dowiedz się jaki jest
idealny dla Ciebie!
A także: jak dobrać ramę
do swojego wzrostu,
jak zbudowany jest rower.

I love bike
Kochasz jazdę na rowerze?
Nakręć się jeszcze bardziej..
Zobacz film "Life Cycles",
sprawdź trasy rowerowe
w Polsce.. Nie możesz
przekonać się do roweru?
Zobacz jak wpływa na
zdrowie, sylwetkę!

 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego